tisdag 7 juni 2011

blixtrar & dunder!

vilket åskväder igår kväll, helt galet!
jag hann precis in innan hela himlen öppna sig, var ute på långpromenad med hundarna och för er som känner Bertha så vet ni att hon är DÖDS rädd för allt vad åska heter, och det hängde oss i hälarna hela vägen hem så fort ville hon springa sen ville hon inte gå!
så mitt i min rusning hem så hade en katt gått rakt ut på vägen och lagt sig, en katt med dödslängtan det där, och ja jag kunde ju inte låta bli, den hade stoppat upp ca 15 bilar för det var omöjligt och komma förbi den, så jag band fast hundarna och sprang ut, men en lite galen katt som skulle ut mitt på vägen så fort som möjligt igen, tror den var på smällen också.
men efter många försök och den åter igen la sig mitt på vägen, fick jag lämna den där! 
jag hoppas att allt regn och åska skrämde iväg den!

idag är det en del som ska göras, först och främst ska elektrikern komma hit!

så ska hoppa in i duschen nu och göra mig klar för dagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar