måndag 16 maj 2011

Flinga

ok, jag vet att jag skrev godnatt och allt det där.
men satt och kollade runt och såg en man jag tyckte mig känna igen på en länk, om en bok .. det visar sig vara en man jag träffat, på en föreläsning om hans liv, skakat hand med och är än idag helt fascinerad av, älskar folks historier, vad människor upplevt & vad dom gjort.
tänker aldrig säga att han gjorde rätt, men man kan heller aldrig sätta sig in i en sån situation.
Han heter Rickard Viking Flinga (kolla in här!) och han har även släppt en bok som jag inte visste, som jag definitivt ska klicka hem, minns fortfarande hans föreläsning som igår!
han var väldigt öppen under föreläsningen och jag kan bara hoppas på att man får läsa om allt det han berätta igen och mycket mer! 

Här kan ni också hitta boken och läsa om den! :) http://www.rickflinga.se/
även om jag inte läst den så tipsar jag redan nu om den, orkar inte dra hela historien.
men kort & gott så satt han i fängelse i USA i 20 år för att ha mördat en man som förgripit sig på hans dotter.
och med det säger jag godnatt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar