lördag 2 juli 2011

grannfejden nästa?

jag har roat mig med och städa idag och städa lite till, för det är ju inte så att det är sinnes sjukt kvavt ute och jag dog lite för varje centimeter jag städa, men nu är det gjort!
och ja för er som har mig på facebook så har jag svurit lite över min senila granne idag, eller ja jag vet inte om han är senil eller bara dryg men han gör mig definitivt gråhårig iallafall.
det är något varje dag, antingen ska han gnälla om några grannar eller så ska han fråga om mina hundar, eller så ska han fråga om postboxarna eller så ska han fråga om vädret, ja men det är alltid något och han försöker överallt, han kallar först, hör man inte det så slänger han över käppen och slår i balkongräcket och svarar man inte då så går man och plingar på dörren och idag måste han ha haft ett utbrott för han var och ringde på en 4 - 5 gånger under förmiddagen, plinga sisådär 15 gånger och banka med käppen i dörren, jag försökte springa ut ur trappan när jag skulle ner till affären men då stod han där och vänta på balkongen .. SUCK!
och det som var sååå brådskande att vi var tvungna och terrorisera mig hela morgonen, var varför hans tv4 plus hade försvunnit, för jag har ju varit snäll och fixat med hans kanaler innan, jag sa det kan bero på åskovädret eller nått annat, men jag var ju tvungen och komma in och kolla på det och jag har vägrat än så länge så snart lär han väl terrorisera min dörr igen .. 

men nu till något mycket trevligare, idag kommer nästan hela min familj hem! :)

mamma och lillan är på väg hemåt, hoppas det inte åskar hela kvällen för då får jag inget gos av lillan alls, och hon ska ju hem till mormor hela dagen imorgon för vi ska på dop.
det är tomt utan dom, men ibland är det himla skönt och inte behöva tänka för fem öre.
jag har iallafall haft 1 ½ vecka ledigt och det är inte fy skam.

nej nu ska jag slänga upp fötterna en stund och dö framför tvn.

eller pyssla lite kanske? :)see you later alligator ..
       after a while crocodile!







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar