onsdag 30 mars 2011

Godmorgon!

godmorgon, inte sovit ordentligt denna natt heller, det gör jag i och för sig nästan aldrig, men jag ska kolla på lite tv nu och äta frukost, sen får jag se om jag orkar städa.
ska fixa med allt som måste fixas innan fredag nu och får tyvärr missa min tid, men det verkade som jag prata med en förstående tjej och hon skulle skicka ut en ny tid utan remiss från min egen läkare!

var nyss inne och kolla på Aftonbladet, och blev så glad när jag såg att 108 läkare gått ihop för att få regeringen att se över vårt system, att helt enkelt stoppa utförsäkringarna!
men blev super ledsen när jag läste kommentarerna, av privatpersoner, "nu ska jag gå ut och handla mat för MINA pengar, som jag tjänat", lite dagisnivå på det hela, där finns vissa som drar upp exempel på att cancersjuka måste ut att jobba, och hur sjukt är inte det?
med andra säger att det är bidrags-Sverige vilket dom då menar med Socialdemokraterna som förstört allt, jag tycker såhär, en sjuk människa ska inte behöva jobba, den har antagligen jobbat x antal år innan den blev sjukskriven och betalt in en del skatt genom åren, när du är sjuk så ska du inte behöva jobba, vem kan göra ett bra jobb?
Det är inte många som vet vad jag har och har valt att inte gå ut med det i bloggen, för vissa saker sticker i ögonen på folk, men tro mig gott folk, jag är 22 år gammal, jag vill inget annat än att jobba och starta mitt liv, så vem fan ger dig rätten att säga att jag sitter på min lata röv i princip? Jag vill inte kosta någon annan pengar, jag vill inte vara en börda, men förhoppningsvis kommer jag också en gång ut i arbetslivet och gör min del för dom som inte kan. Det finns folk som utnyttjar systemet, men det finns rötägg överallt, så.. Vad har hänt med empati och viljan att förändra? -suck!
Artikeln hittar ni HÄR!
glöm inte läs kommentarerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar