tisdag 8 mars 2011

vrång.

jag kom inte upp förrän efter 12 idag, var dock vaken till minst 4 i natt iallafall.
så drygt och inte kunna sova ordentligt, vaknat hela natten (morgonen) haha. 
sen så känner jag mig helt konstig, kan bero på febern men jag vetifan.
ni vet när man bara har en olustig känsla i kroppen? slö, hängig, yr, usch!
men aja, jag vakna iallafall på fel sida idag så är lite vrång! haha.

jag borde orka dammsuga, jag borde orka damma, jag borde, jag borde, jag borde ..

men jag ska bara lägga mig på soffan och vila ett par timmar.
ikväll ska jag dock göra pannkakor, sjukt sugen på det! 


borde väl säga något om vår kvinnodag, jag tänker inte på feminister, jag tänker inte på vår jämställdhet i vårt land, utan jag såg en dokumentär igår på nätet, om kvinnorna i Kongo, där de bara kan förvänta sig att bli våldtagna och inga ställs till rätta, små pojkar (soldater) tvingas våldta sin egen mamma eller syster för "brödraskapet", den här dagen vill jag ge till dom kvinnorna! För mänskliga rättigheter, inte bara kvinnliga rättigheter.
ni som vill se den så länkar jag här :) HÄR!
den heter Wallströms resolution.

hörs sen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar